Daarnaast geeft één derde van de ondervraagden aan mobiel met documentverwerking te werken. De helft van de zzp’ers doet dit via de cloud, zo blijkt uit het onderzoek. Om social media zakelijk in te zetten, gebruikt 70% van de zzp’ers hun mobiel.

Altijd bereikbaar

Uit het onderzoek blijkt verder dat een meerderheid van de zzp’ers (85%) het belangrijk vindt om altijd en overal bereikbaar te zijn. Zo geeft bijna driekwart van de zelfstandigen aan tijdens avonduren altijd bereikbaar te zijn. Voor 62% van de zzp’ers is ook de weekendrust niet heilig meer voor zakelijke verzoeken. En wie dacht dat zzp’ers tijdens de vakantie dat ene belangrijke telefoontje of mailtje wel laten schieten, heeft het mis. Ook dan is een derde van de ondervraagden altijd zakelijk bereikbaar.

Etentje is een rustpunt

Voor werkgevers zijn er twee belangrijke redenen om zzp’ers in te huren: hun bereikbaarheid en flexibiliteit. Een zzp’er mag en kan je altijd storen. Dat vindt de zelfstandige zelf ook. Al hecht deze wel veel aan zijn rust tijdens een afspraak of etentje buiten de deur. Zo laat 84% procent van de ondervraagden zich tijdens het vorkje prikken niet afleiden door het gerinkel, gepiep en geblieb van de smartphone. Ook in openbare ruimtes wil de zzp’er liever niet gestoord worden. Slechts 12% neemt daar altijd zijn telefoon op.

Seminar Communicatie & Marketing voor de eigen praktijk

Op 24 juni 2016 organiseert Elsevier Nextens een seminar Communicatie & Marketing voor de eigen praktijkTijdens dit seminar wordt besproken hoe je het beste als fiscaal kantoor en accountant de juiste en meest potentiële klanten bereikt. En hoe behoud je tevreden klanten en haal je het meeste uit bestaand klantcontact? Deze kennisdag gaat in op slim communiceren en handige tips voor marketing in de administratie- naar adviespraktijk. We kijken naar actuele ontwikkelingen op digitaal gebied, zoals social media, online communicatie en systemen, maar ook naar bewezen methoden om offline klanten aan te spreken, te behouden en het beste te bedienen.